На жаль, надзвичайні ситуації є частиною нашого повсякденного життя. У світі відбуваються різні трагічні події: війни, стихійні лиха, аварії, пожежі. При надзвичайній ситуації суттєво порушуються умови життєдіяльності. Люди втрачають будинки, близьких, виявляються відірваними від сім'ї і звичного оточення або стають свідками насильства, руйнувань і смерті.
Про алгоритм перших дій у надзвичайних ситуаціях розповіла начальник сектору психологічного забезпечення обласної поліції Роксолана Левицька:
- не починайте діяти одразу. Визначте, яка допомога (крім психологічної) потрібна, хто найбільше потребує допомоги. Представтеся, хто Ви і які функції виконуєте. Наприклад: «Я – соціальний працівник», «Я – лікар», «Я – волонтер», «Я допомогаю постраждалим»). Людині може надати надію вже Ваша присутність. Скажіть, чим Ви можете допомогти, поясніть що допомога скоро прибуде, що ви про це подбали.
- не давайте хибних надій і неправдивих обіцянок. Розкажіть, яких заходів потрібно вжити людині для отримання допомоги в її випадку.
- у кризовій ситуації людина завжди знаходиться в стані психічного збудження. Це нормально. Поведінка такої людини не повинна Вас лякати, дратувати або дивувати. ЇЇ стан, вчинки, емоції – це нормальна реакція на ненормальні обставини.
- не надавайте психологічну допомогу, якщо Ви до цього не готові. Знайдіть того, хто може це зробити.
Такі події у тій чи іншій мірі впливають на кожного, проте спектр можливих реакцій і емоцій вельми широкий. Багато хто відчуває себе враженим, вибитим з колії або не розуміє, що відбувається. Люди відчувають страх або тривогу, можуть впасти в заціпеніння або апатію. Деякі проявляють слабкі реакції, інші – важчі.
Ніколи не втрачайте надії на краще. Адже після найтемнішої ночі настає світлий день. А після зливи — яскраво світить сонце. Україна обов’язково переможе!
Сектор комунікації
поліції Івано-Франківщини